رنگ نقش فوق العاده ای در نحوه واکنش و واکنش ما به چیزهای اطرافمان دارد. این می تواند بر احساس ما، نحوه تفکر، نحوه تعامل ما با یکدیگر و خرید یا عدم خرید یک کالای خاص تأثیر بگذارد. رنگ یک ابزار ارتباطی ظریف و در عین حال قدرتمند است و نحوه دیدن و احساس ما را در مورد جهان نشان می دهد.
لباس های یک رنگ خاص می توانند احساسات و نگرش های مرتبط با آنها را برانگیزند. به عنوان مثال، یک لباس قرمز می تواند به شما احساس اعتماد به نفس و اشتیاق بدهد و ممکن است توجه شما را به خود جلب کند. برخی آزمایشها نشان دادهاند که پیشخدمتهایی که قرمز میپوشند، انعام بیشتری دریافت میکنند.